top of page

VANLIGA FRÅGOR

Hur skapar jag ett konto på Zwitch?

  1. Ladda ner Zwitch på App Store eller Google Play.

  2. Registrera ditt konto med Bank ID.

  3. Ange vilka kategorier du främst är intresserad av

  4. Publicera en annons.

  5. Swipea eller scrolla dig fram till din nästa Zwitch.

Hur säljer jag något på Zwitch?

För att kunna publicera en annons måste du bli medlem på Zwitch genom att ladda ner appen på App Store eller Google Play. Samtliga annonser måste följa våra användarvillkor. När du publicerat din annons är den synlig för alla Zwitch användare.  

 

  1. Du lägger upp en annons genom att klicka på ”Ny annons” i flikfältet på botten av telefonen.

  2. Lägg upp en eller flera bilder på varan och fyll i efterfrågad information avseende rubrik*, beskrivning, kategori*, varans uppskattat värde*, skick och kvitto. *=obligatoriska fält.

  3. Klicka på publicera.

  4. Din annons blir synlig för alla Zwitch användare genom utforska och sök sidan.

  5. Om annonsen inte publiceras efter att du har klickat på publicera knappen, kontrollera så att samtliga fält är ifyllda korrekt.

Hur köper jag något på Zwitch?

  1. När du hittat en vara du gillar kan du erbjuda att köpa den dels genom att lägga ett kontant bud, erbjuda någon av dina egna annonser eller en mix av båda.

  2. Klicka på bud-knappen för att lägga ett kontant bud.

  3. Klicka på Zwitch-knappen för att erbjuda dina egna uppladdade varor.

  4. Om du vill balansera ett erbjudande med pengar kan du klicka på ”lägg till pengar” i en pågående Zwitch.

  5. När du och din motpart kommit överens om en affär kan ni chatta med varandra för att diskutera detaljerna.

Vad gör jag om jag inte är nöjd med ett erbjudande?

Om du inte är nöjd med ett erbjudande har du möjlighet att ge ett motbud. Detta gäller både vanliga kontanta bud och Zwitch.

  1. Gå in på notifikationer

  2. Klicka på den gula pilen i erbjudandet

  3. Föreslå ett nytt erbjudande som passar dig.

Varför kan jag inte publicera min annons?

  1. Kontrollera om du bifogat en bild på din vara och fyllt i de obligatoriska fälten Rubrik, kategori och varans uppskattade värde.

  2. Om annonsen inte publiceras efter att du har klickat på publicera knappen är något obligatoriskt fält felaktigt ifyllt. 

Varför blev min annons borttagen?

​Vi har skrivit om användarvillkoren i de allmänna riktlinjerna för användning av Zwitch. Du kan läsa dem här. Om en annons bryter mot en eller flera av dessa riktlinjer kan annonsen tas bort utan förvarning. Bryter du mot reglerna riskerar du även att få ditt konto avstängt.  
 

Hur redigerar jag min annons?

Du kan ändra din annons genom att:

  1. Gå in på din profil i undermenyn

  2. Klicka på den annons du vill redigera

  3. Klicka på de tre punkterna överst i höger hörn.

  4. Redigera den information du önskar

  5. Spara ändringarna.
     

Hur får jag betalt?

​I dagsläget finns det ingen inbyggd betalmetod i Zwitch. Därför är det viktigt att du är extra noggrann innan du genomför en affär och med vem du genomför en affär med. Se till att träffa personen för att i högsta möjliga mån undvika bedrägerier.

 

Vad betyder det när en användare är avstängd?

Anledningen till att ett konto är avstängt från Zwitch beror oftast på en eller flera överträdelser av våra riktlinjer. Vi rekommenderar inte att man utför ett köp med en avstängd användare, och det är inte heller möjligt att kommunicera med användaren i Zwitch chattfunktion. 


Allmänna riktlinjer
Zwitch har nolltolerans när det gäller erbjudande av sexuella tjänster eller att kommunicera på ett sexuellt sätt mot någon. Har du råkat ut för olämpligt beteende? Anmäl personen genom att klicka på ”Rapportera användare” längst ned personens annons.
Vi raderar annonser som bryter mot våra riktlinjer. Vid överträdelse av dessa riktlinjer kommer annonsen tas bort och användaren riskerar att bli avstängd på obestämd tid. 

Varför kan jag inte logga in på mitt konto?

Om du har problem med att logga in kan du kontrollera att du har:
 

  1. Det senaste operativsystemet installerat på din telefon. 

  2. Testat att installera om appen (du kommer inte att förlora din användardata). 

  3. Kontrollerat att lagringsutrymmet på telefonen inte är förbrukat. 

  4. Undersökt om kontot är avstängt. 

  5. Testat att endast vara inloggad på Zwitch via mobilnätet. (Utesluter nätverksproblem). 

  6. Misstanke om att det beror på ett tekniskt fel/bug.

  7. Om felet kvarstår, är du välkommen att kontakta oss på info@zwitch.se

Hur tar jag bort mitt konto?

Om du mot all förmodan skulle vilja ta bort ditt konto kan du gå in via din profil i appen eller kontakta oss på info@zwitch.se

bottom of page